sobota, 15 lutego 2014

Powalentynkowo

Witajcie :) Wracam po półtoramiesięcznej przerwie z porcją nowości. Przez ten czas sporo tworzyłam i chciałam Wam pokazać efekty tejże pracy.
Z okazji wczorajszego święta zakochanych postanowiłam przygotować kolację dla naszej trójki :) Przepisy wymyśliłam tego samego dnia, mąż kupił potrzebne produkty a ja wzięłam się do pracy. Dania, które zrobiłam wydają się być trudne, ale gotowanie zajęło mi ok. pół godziny. Podzielę się z Wami przepisem na ekspresowe krewetki z czosnkiem i pietruszką oraz pieczonego łososia z makaronem w sosie śmietanowym. Oba przepisy łączą wspólne składniki - pietruszka, czosnek i masło :)

SKŁADNIKI: ( na 2 osoby)
ok. 250g mrożonych lub świeżych dużych krewetek (Black Tiger)
3 ząbki czosnku
kilka gałązek pietruszki
olej
3 łyżki masła
sól
pieprz
papryka ostra w proszku lub świeża

Krewetki w zależności jakie mamy - obieramy. Przygotowujemy masełko: 3 łyżki masła mieszamy z przeciśniętym czosnkiem i posiekaną pietruszką. Na mocno rozgrzaną patelnię wlewamy olej i wrzucamy krewetki.


Smażymy ok. 3 minutki, aż krewetki się zrumienią z obu stron. Przyprawiamy solą. pieprzem i jak ktoś lubi możemy dać posiekane chilli, ja posypałam odrobinkę papryką ostrą w proszku. Wyłączamy ogień i dodajemy masełko, mieszając, aż się rozpuści i danie gotowe :) Wykładamy na talerz i podajemy z bagietką, którą koniecznie "wycieramy" pyszniutki sosik z talerza, no i oczywiście patelni ;) Pychotka :) Danie wykwintne, zrobi wrażenie na waszej drugiej połówce a jest tak szybkie i proste w wykonaniu, że aż się prosi, żeby skoczyć do sklepu po składniki :) Oczywiście DOBRE krewetki nie są tanie, ale od czasu do czasu można zaszaleć :)


 
 
A teraz przepis na łososia zapiekanego w folii i podanego na makaronie w sosie śmietanowym.


 
SKŁADNIKI: (na 2 osoby)
filet z łososia ok. 200-250g
200g makaronu spaghetti lub tagliatelle
łyżka masła
kilka gałązek pietruszki
2 ząbki czosnku
200ml śmietanki 30%
starty parmezan - ok. 2-3 łyżki
2 plasterki cytryny
bagietka
sól
 
Z łososia zdejmujemy skórę, opłukujemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. Przyprawiamy solą i nakładamy rulonik z masełka (z przepisu na krewetki) i plasterki cytryny. Rybę szczelnie zawijamy w folię i pieczemy ok. 25 min. w piekarniku nagrzanym do 200st. W czasie pieczenia gotujemy makaron. Pod koniec pieczenia ryby makaron wkładamy na patelnię, zalewamy śmietanką, dodajemy parmezan, starty ząbek czosnku, pietruszkę, ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy do czasu, aż sos zgęstnieje i oblepi makaron. Łososia wyjmujemy z folii i kładziemy na makaronie, podajemy z kawałkiem cytryny. Smacznego!
 
 
 
Mam nadzieję, że wykorzystacie któryś z podanych przepisów, są naprawdę proste i szybkie a jakie pyszne! Polecam :)
 
To tyle z tematu kuchni, teraz pokażę Wam kilka rzeczy, które ostatnio zrobiłam, większość z nich prezentowałam na Facebooku, ale nie każdy tam zagląda.
Zdjęć jest cała masa - ale tak to jest jak nie ma się czasu na sklecenie jakiegoś porządnego posta a chciałoby się po upływie czasu pokazać efekty pracy. Mam jednak nadzieję, że ktoś cierpliwy dotrwa do końca i obejrzy prace :) Będzie mi jeszcze bardziej miło, jeśli zostawicie po sobie jakiś ślad w postaci komentarza :)



















2 komentarze:

  1. Bardzo u Ciebie smakowicie i apetycznie, zwłaszcza ten łosoś mnie kusi ;) a karteczki wszystkie bardzo ładne, a najbardziej wpadły mi w oko te dwie komunijne stojące obok siebie :) Pozrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo :) łosoś naprawdę smakowity i łatwy w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń